Інформація Обраних

Цікаві факти про ілюзіоністів




Перший відомий документ, у якому згадується про ілюзійне мистецтво, - давньоєгипетський папірус Весткар, названий так по імені власниці збори, де він спочатку зберігався. У ньому втримуються перекази стосовні до 2900 року до н.е., епосі царювання фараона Хуфу (Хеопса). В одному з переказів згадується про виступ фокусника й дресирувальника ДЖЕДИ, що вміє приставити на місце й приростити відрізану голову гусака й може змусити лев випливати за собою без пута

ВЕБА-АНЕР - один з магів, згаданий у Весткарских папірусах, був відомий тим, що брав маленьку воскову фігурку крокодила і якось незрозуміло перетворював її в живого, дорослого й дуже лютого звіра

Уперше в художній літературі про фокусників згадується в XVI столітті: Теофило Фоленго з Мантуи у своїй поемі "Макаронада" вивів фокусника по імені БОККАЛ де БЕРГАМОСК.

Трюк із мнимим обезглавленням і збільшенням відрубаної голови італієць БАЛЬДУЧЧИ виконував в 1750 році. Він випускав на сцену півня, у якого голова була попередньо засунута під крило й прив'язана в такім положенні. На її місце до тулуба була прироблена відрубана голова іншого півня. БАЛЬДУЧЧИ давав півневі пробігти кілька кроків, "відрубував" йому голову, хльостала "кров", і він показував цю голову глядачам. Потім накривав птаха хусткою, вивільняв з-під крила дійсну голову, а відрубану ховав. Після цього живий і непошкоджений півень демонструвався глядачам

Сьогодення ім'я ГАРРИ ГУДИНИ - ЭРИХ ВАЙСС. У дитинстві Эрих хотів стати великим магом, як Робер-Уден і взяв собі псевдонім ГУДИНИ, що означає "подібний УДЕНУ".

Поява кролика із циліндра іноді помилково вважають класичним трюком. Насправді цей трюк виконується не часто. Імовірно, ДЖОН ГЕНРІ АНДЕРСОН був першим, хто показав його. Це відбулося в 1830-і роки

Чарівне заклинання "Сим-Сала-Бим" уперше став вимовляти датський ілюзіоніст ДАНТЕ (1883-1955). Насправді ж ці три безглуздих слова, схожі на східне заклинання, узяті з датського дитячого вірша

ГЕНРІ РОЛТЭЙР (1853-1910) їздив по сцені на велосипеді, поступово воспарял у повітря й робив "мертву петлю". Ролтэйр надалі освоїв левітацію автомобіля разом сводителем.

Історія не знає випадків нанесення каліцтва кому-небудь із "розрізаних" асистентів ілюзіоністів

Коли ГОРЭЙС ГОЛДИН (1873-1939) показував у Нью-Йорку трюк "розпилювання дівчини", на вулиці, у входу в зал, стояла машина "швидкої допомоги" з написом "на випадок, якщо пила зісковзне".

В 50-і роки СОРКАР (1913-1971), знаменитий індійський маг, скорив британських телеглядачів трюком з розпилюванням дівчини. По закінченні телепрограми тисячі людей дзвонили в студію, щоб довідатися, чи жива дівчина

"Мрія скупого" - це назва класичного трюку, під час якого в повітрі з'являються монети й дощем обрушуються на сцену

Кар'єру американського ілюзіоніста ВІЛЬЯМА РОБИНСОНА (1861-1918), що виступав у китайському стилі під псевдонімом ЧАН ЛИН СУ, трагічно перервалася під час виконання трюку "Лов кулі". Якийсь глядач вирішив, що фокусник зможе піймати зубами й звичайною кулею... і вистрілив у нього із сьогодення пістолета

астролог, ЩоЖив в XVI столітті, і провісник МІШЕЛЬ НОСТРАДАМУС улаштовував дійсні магічні шоу, демонструючи неймовірні речі в спеціально обладнаному кабінеті. Глядачі спостерігали за, що відбувається через вузьку щілину у двері, куди чарівник вставляли ... скляну призму. Із замаскованого в стелі отвору вниз головою спускалася сидяча в кріслі лялька. Скляна призма перевертала зображення, і публіці здавалося, що лялька неймовірним образом виростає з підлоги

Одним з номерів ПИНЕТТИ, найбільшого ілюзіоніста середини XVIII століття, був трюк з ластівкою. Фокусник діставав із клітки птаха й давав неї потримати кому-небудь із глядачів. Ластівка відразу вмирала. ПИНЕТТИ підходив до одній із глядачок і просив її подихати на пташку. Після цього ластівка оживала й летіла! Секрет цього трюку дуже простий : перед тим як віддати пернату, ілюзіоніст непомітно натискав на її шейку сонну артерію ; ластівка тимчасово непритомніла й виглядала мертвої. Через якийсь час, точно відоме ПИНЕТТИ, ластівка приходила всебя.

"Апельсинове дерево" - один із самих знаменитих трюків XIX століття - показував француз ЖАН-ЭТЬЕН РОБЕР-УДЕН. На очах у глядачів РОБЕР-УДЕН насипав у горщик землю, кидав туди зерно й кілька разів під час подання поливав його. У горщику з'являвся паросток, він перетворювався в зелений кущ, а потім покривався апельсинами. Фокусник зрізав їх і пригощав глядачів. Останній апельсин він розрізав, і відтіля выпархивали два механічні метелики, які літали по сцені

"Таємничий єгиптянин", людина-акваріум АЛІ виступав в 1916 році в російських цирках, по ходу свого номера випивав більше 40 склянок води. Потім діставав з акваріума жаб і золотих рибок і проковтував їх живими. Викидаючи потім з рота фонтан води довжиною близько 2 метрів, він на вимогу публіки "видавав" те риб, то жаб. Після цього з рота АЛІ били різнобарвні водяні фонтани - кольорів замовляла публіка. Наприкінці виступу факір пив гас; коли черговий фонтан з'являвся в нього з рота, асистент підносив до струменя запалений смолоскип, і фонтан спалахував

В ілюзіоніста ГЕОРГА НАГЕЛЯ (більше відомого під ім'ям НАТ ПИНКЕРТОН) у репертуарі був фокус "проколювання пальця цвяхом". Публіці показують звичайний цвях, дають поторкати його руками, після чого фокусник непомітно підмінює цвях точно таким же, але з дужкою посередине. Мистецтво полягає в умінні "заворожити" глядачів, щоб вони не помітили підміни. У Парижі, під час показу фокусів, публіка зімкнула ілюзіоніста щільним кільцем і він не зважувався показати цей трюк. А глядачі всі настойчивей вимагали саме цей фокус. Тоді НАГЕЛЬ, не заміняючи цвях на фальшивий, пробив наскрізь свій вказівний палець у м'якій частині. Гримаси болю фокусник перекривав посмішкою, як би даючи зрозуміти, що це тільки ілюзія

Тато Римський Пий XII 1 квітня 1934 року даровал ілюзіоністам власного святого - ІОАННА БОСКО, однофамільця прославленого ілюзіоніста початку XIX століття й теж фокусника. У Парижі на вулиці Олександра Дюма можна побачити церкву в славу святого ІОАННА БОСКО, відкриту в 1937 році

Індійський факір АЗЗАР двадцять п'ята година й дев'ять хвилин пролежав на спеціальному ложі з убитими в нього вістрями нагору цвяхами. Після цього експерименту, що проходив у Сіднеї, факіра довелося відправити вбольницу.

Оригінально відзначив своє 45-річчя швейцарський факір АЛІ БЕН КАМЕЛІЯ (сьогодення ім'я - Камиль Росье): у той день він проковтнув 45 бритвених лез - по одному за кожний рік. В 1942 році, працюючи в одному з бельгійських цирків, АЛІ БЕН КАМЕЛІЯ "розгриз" на парі перше бритвене лезо. Потім йому вдалося з'їсти ще п'ятнадцять лез. І от своєрідний рекорд - 45 штук

Відомий на Заході "поглинач вогню" ФЕРХАТ ИЗМИР один раз потрапив у лікарню, обпалившись гарячим супом

Ілюзіоніст ТЕН-ИШИ виходив на сцену з японським чайником, вливав у нього склянка води, закривав, і раптом із кришки починав бити фонтан. ТЕН-ИШИ доторкався до струменя "чарівної" паличкою й фонтан перпрыгивал на паличку. Ілюзіоніст розвертав віяло й прикривав їм струмінь. Тоді вода починала бити з віяла, але вже трьома фонтанами. ТЕН-ИШИ вихоплював довгий японський меч, ударяв по віялу - і він переставав виливати воду. Але тепер струмінь била з леза меча. Виходила асистентка-японка, доторкалася до меча "чарівної" паличкою ілюзіоніста - і фонтани починали бити з пальців, з волось ТЕН-ИШИ... Вони били з голів асистентів, з наконечників їхніх копій, з кошиків із квітами...

На очах глядачів ілюзіоніст ЛАФАЙЕТ гримував особу, шию й руки свого помічника, негра - перетворюючи його із чорної людини в білого. Надягав на нього сюртук із зірками, циліндр із червоно-білою стрічкою й приклеював клинчасту борідку. Негр, що перетворився в такий спосіб у дядька Сэма, підходив до глядачам, знімав циліндр і бороду й виявлявся самим... ЛАФАЙЕТОМ.

Ще на початку XX століття Гарри ГУДИНИ показував трюк "зникнення живого слона". Слон стояв на тлі чорної оксамитової завіси; асистенти накривали його білим покривалом, під яким було інше, із чорного оксамиту. За знаком ілюзіоніста біле покривало зривали, а слон, накритий чорним покривалом, виявлявся невидимим на чорному тлі

У сейфі однієї нотаріальної контори Нью-Йорка зберігався товстий запечатаний конверт, що належало розкрити 6 квітня 1974 року, у день 100-річчя від дня народження Гарри ГУДИНИ. У цьому пакеті нібито були всі таємниці й секрети ілюзіоніста. У призначений день сейф був відкритий - але він виявився порожнім. Великий ошуканець і цього разу обдурив всіх

Псевдонім КИО з'явився зовсім не так, як довгі роки розповідав Эмиль Теодорович КИО (нібито на вивісці "кіно" перегоріла буква "Н"). Насправді у двадцятих роках Эмиль працював кілька років у Польщі. Там він жив поруч із синагогою, і щодня чув молитву, у якій лейтмотивом звучало щось начебто "ТКИО, ТКИО, ТКИО". Він не знав івриту, не знав, що це таке, просте слово запало йому в голову... Але в радянські часи синагога була "ненормативною лексикою" - от і придумали цю версію появи псевдоніма через вивіску "КІНО".

Коли за лаштунками ревю "Нюстудиен" нікого не було, злодій Екке ЙЕНСЕН, зірвав з вішалки фрак і, скинувши свою забруднену куртку, вибіг через чорний хід. Йенсен ховався від копенгагенской поліції, і йому було необхідно перемінити одяг. На вулиці Екке направився до зупинки трамвая. Раптом із внутрішньої кишені фрака вилетів голуб, за ним ще два. Потім щось заворушилося у фалді фрака й, перш ніж що похолодів Екке встиг схопити фалду рукою, відтіля вискочив кролик. На очах здивованих перехожих з обох рукавів фрака поповзли два строкато розфарбованих удави... Час від часу фрак трясла тремтіння, і відтіля вилітали, виповзали й вистрибували нові звірі. Коли ж із фрака шльопнулася солідних розмірів жаба, Екке гримнувся без почуттів оземь. Те^-те-отут^-те його й знайшов власник фрака - ілюзіоніст КЕМПБЕЛЛ.

Монреальский 44-літній ілюзіоніст Седрик БАРНС під час сеансу гіпнозу продав своїй жертві чистий аркуш паперу за 750 тисяч доларів як оригінал рукопису роману Эмиля Золя "Жерміналь". Заможний покупець, що моментально виписав чек на солідну суму, виявив "підробку" тільки наступного дня, коли чари мага розвіялися остаточно. Бідолаха звернувся в поліцію, але в перший момент ілюзіоніст спробував звернути все в жарт - нібито через кілька днів він хотів повернути гроші й вибачитися за, якщо можна так виразитися, перевищення професійних повноважень. Однак правоохранители йому не повірили: з 750 тисяч доларів, за які був проданий папір, гіпнотизер встиг витратити більше трьохсот. Він оплатив всі рахунку, що нагромадилися в його, купив невеликий будиночок за містом, гарну машину й акції деревообробної компанії.



Создан 27 апр 2011



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником